Kāpēc uzsāku studēt? Man jau bija iegūta profesija, strādāju, bet bija ļoti liela vēlme apgūt jaunas prasmes. Kad uzzināju, ka Cēsīs darbu uzsāks augstskolas filiāle, nolēmu mācīties, jo varēju apvienot darbu, ģimenes rūpes ar mācībām.
Mācīšanos esmu uztvērusi kā dzīvesveidu, mācīšanās man sagādā prieku. Man šķita svarīgs apgūstamais saturs – filozofija, psiholoģija, mākslas vēsture, valodas, tehnoloģijas. Studiju procesā izvēlējos papildus kursus, kuri man bija izaicinoši – informātika un ģeogrāfija. Uzsākot studijas, nedomāju, ka es būšu skolotāja. Studiju laikā radās interese par šo profesiju, liels atklājums bija, ka skolotāja darbs ir ļoti radošs.
Kā studente es biju apzinīga, mācību procesā ieguldīju daudz darba un laika. Regulāri apmeklēju lekcijas, pildīju visus uzdotos darbus. Izcili aizstāvēju bakalaura darbu. Pieci mācību gadi pagāja ļoti ātri. Es nolēmu turpināt studijas maģistrantūrā un iestājos Daugavpils Universitātē.
Viens no lielākajiem studiju ieguvumiem ir studiju biedri, kurus jau daudzus gadus saucu par draugiem.
Savas profesionālās darba gaitas jau studiju laikā sāku kā skolotāja. Strādāju Priekuļu tehnikumā ar jauniešiem. Sekoja darba piedāvājums Cēsu pilsētas Pastariņa pamatskolā (tagad sākumskolā) strādāt par informātikas skolotāju. Studiju laikā iegūtās zināšanas un prasmes, nepārtraukta tālākizglītošanās ir nodrošinājusi iespēju strādāt dažādos projektos, vadīt kursus, tajos esmu realizējusi sevi kā pieaugušo mācībspēks. No 2001. gada strādāju par lektori RPIVA, bet no 2017. gada – LU Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātē. Kopā ar studentiem esam strādājuši pie digitālo prasmju pilnveides, apguvuši zināšanas un prasmes par digitālo risinājumu izmantošanu mācību procesā, digitālā mācību satura veidošanu. Digitālā pratība ir katra skolotāja izaicinājums.
Šobrīd mans izaicinājums ir skolas mācību darba organizēšana, kas prasa plašāku skatījumu, nepārtrauktu plānošanu, datu apstrādi un darba analīzi, jaunu mērķu izvirzīšanu, komunikāciju, sadarbību.
Būt skolotājam mūsdienās ir liels izaicinājums, tā ir arī iespēja mainīt esošo situāciju – turklāt ir redzams, ka skolēni vēlas ieraudzīt un izmēģināt ko jaunu. Ieguvumi: nepārtraukta sevis pilnveidošana un radošs darbs, kurā var gūt gandarījumu. Pedagoga kā profesionāļa veidošanās nekad nebeidzas – vienmēr var doties uz kursiem, apgūstot ko jaunu, iziet no savas komforta zonas, pilnveidot sevi kā personību u. tml.
Lai visiem kopā izdodas sasniegt savus mērķus!